Minden a filmekről - elemzések, vélemények, kritikák

Filmtress

Filmtress

Élet (Life) kritika [44.]

2017. június 20. - Arte Peritus

Daniel Espinosa sajátos sci-fi horrort rakott össze 2017 márciusában Élet (Life) címmel, parádés szereposztással - Jake Gyllenhaal, Rebecce Ferguson, Ryan Reynolds főszereplésével - amit a filmrajongók, filmes blogok és elemzők meglehetősen vegyes fogadtatásban részesítettek.

life1.jpg

A film sztoriját illetően egyszerűen lehetetlen nem észrevenni hogy mennyi a párhuzam a nagy sikerű, 1979 -es Nyolcadik utas a halál és a Life között. Mindkét filmben egy űrhajó és legénysége áll a cselekmény középpontjában, mindkét esetben földönkívüli életforma kerül a fedélzetre, mindkét esetben kinyírja a legénységet és mindkét esetben folytatásért kiállt a zárás. Összességében az Élet egy felhígított Alien mozi, melyből hiányzik minden, ami különlegessé és hátborzongatóvá tette annak idején Ridley Scott klasszikusát. A Life nem a jövőben játszódik, így oda a misztikum jó része, nincs rejtély a lény megtalálási helyével kapcsolatban (az Alien filmekben mindig örök kérdés, hogy honnan származnak), a Life -ban a szörny nem félelmetes óriás, savas vérrel, lidérces külsővel, nincs titokzatos társaság a dolgok mögött, mely a legénységet feláldozható eszköznek tekinti (a xenomorfok megszerzéséhez) és végül nincs központi hősfigura, mint Ripey hadnagy. Magyarán: készítettek egy nagyon gyengére sikerült másolatot egy korábbi kasszasikerről.

Innentől egy kis spoiler is előfordul. A sztori tényleg egyszerű, mint a faék: egy Marsról mintákat hozó űrkapszulát egy űrállomás kutatócsoportja felveszi a fedélzetére. A minták közt egy primnitivnek tűnő egysejtű élőlényre bukkannak, melyet tanulmányozni kezdenek. Idővel azonban az ártalmatlan egysejtűből soksejtű lesz, majd növekedésnek indul és a film 30. perce körül már tenyérnyivé alakulva agresszív kis űrpolip-szerűséggé változik. Innentől lesz horror az egészből, mert a kis "rohadék" sorra kinyírja a legénység tagjait. Közben eléri végleges külsejét és méretét: úgy kábé 80 centis lesz, polip megjelenéssel, karokkal és "lebernyegekkel". Idegesítően néz ki, de mérföldekre van attól, hogy liderces, félelmetes idegennek tűnjön, akitől mindenkit kiráz a hideg. Annak idején, 38 éve Hans Rudolf Giger hosszú munkaórákat töltött az Alien kitalálásával (mondjuk Oscart is kapott érte 1980-ban), de az tényleg a filmtörténet legijesztőbb lénye lett. Ez az űrpolip a Life -ban nem nagyon tud álmatlan órákat okozni senkinek. De mit csináljunk erre futotta Espinoza csapatának. 

Ha azonban a látvány nem eget-rengető és a sztori is koppincs, akkor jogosan vetődik fel a kérdés, hogy mitől is lenne jó ez a film? Nos, nehéz erre pozitív választ adni, mert semmitől. A szereplők jók ugyan, de ezúttal valahogy nem alkotnak maradandót (mondjuk karaktereik sem adnak erre túl sok lehetőséget). A rendezés próbál pörgős lenni, de valahogy klisékbe fullad. Az egész olyan, mint egy sótlan, fűszer nélküli húsleves, melyet nagyon szeretnénk ugyan élvezetesnek érezni, de szembesülünk azzal, hogy unalmas, ízetlen, egysíkú. 

Ami értékelhető, az Jake Gyllenhaal és Rebecca Ferguson néhány jelenete, melyekben már-már úgy látszik, lesz valami egyedi az egészben, de aztán kiderül, hogy mégsem. A másik ami kicsit az átlag fölötti az a film befejezése, aminek poénját nem lőjük le, de ami valóban nem rossz. És ami persze folytatásért kiállt.

Átlagos látványvilág, átlagos akciók, átlagos rendezés, átlag alatti alapsztori és átlag alatti színészi teljesítmények. A Life csak az űrmániásoknak és a megszállott űrhorror kedvelőknek élvezetes, de ők meg valahogy úgy lehetnek vele, mint a Jim Beam kedvelő, akinek egyszer csak vizezett whiskyt adnak. Olyan mintha alkoholt inna, de csak "mintha". Értékelésünk: közepes.

Értékelés: 4,5 / 10 

4_5.jpg

Ha tetszett a poszt, kövess bennünket a Facebook -on is!

filmtress_jobbkep.jpg

2017.06.20.(22:36)

A bejegyzés trackback címe:

https://filmtress.blog.hu/api/trackback/id/tr3512608751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arte Peritus 2017.06.21. 13:03:08

@Harmat Árpád Péter: úgy volt, úgy volt de "elkopott" 4,5 -re.

cselaxi 2017.06.21. 14:30:57

Ötlet: 8/10; megvalósítás: 3/10.

Zephyrous 2017.06.21. 16:43:39

Szerintem teljesen jó volt! Az új Alienre köröket vert!

Fortress 2017.06.21. 20:18:04

@Zephyrous: ... mondjuk nehéz eldönteni, melyik a szarabb. :-) Trabant vagy Wartburg? :-)

Master. 2017.06.21. 23:06:03

Ha legalább lett volna a filmben valami rejtély, fordulat vagy meglepetés. Vagy a szörny félelmetesebb, a vele folyó harc látványosabb, grandiózusabb.

Macs Ka 2017.06.22. 12:27:16

Nem hiszem, hogy érdemes olyan filmről írnod, ami ennyire nem tetszett, én emiatt erős ferdítéseket érzek benne.
Azt írod, hogy hiányzik belőle minden, ami az Alien-ben megvolt, de én várnék konkrétumokat is, mert így csak homokvár-erős az érv. Itt is megvan az ismeretlentől való félelem, a feszültség, ahogy a legénység egyszerre csodálja, és fél is az idegentől, kíváncsiak rá, de fel vannak készülve az elpusztítására is. Ugyan úgy, ahogy az Alien 8. utasban, itt is használják az eszüket, tudásukat a karakterek, tisztában vannak vele, hogy mi a tét, és nem rohangálnak fejvesztve, eszelős rémülettel, a saját bőrüket féltve, hanem küzdenek, a bukásuk pedig nem mondható, hogy rajtuk múlna. Emlékeim szerint csak 1x fordul elő, hogy meggondolatlanul és forró fejjel mennek neki az idegennek, de akkor már érezhető, hogy se menekvés, se megoldás nincs több, csak az az utolsó szalmaszál az orosz kollégákkal.
Nem értek egyet, hogy oda a misztikum... Ha már az első bolygón találnak egy ilyen életformát, ami csak gyanús, hogy valamikor lehetett rajta valami, akkor mi lehet azokkal amelyek már nyilvánvalóan hordozhatnak életet? Mást mondok, ez a lény egysejtűből pár nap alatt egész szépre fejlődött, és még messze nem látszik a vége, nagyon intelligens, és mit is mondtak róla? Csupa izom, csupa agy, és csupa szem? Hát mi a cafrangos cickafarkon lógó lócitromot akarsz ennél misztikusabbat?
Ráadásul az Alien 8. utas kétségkívül egy olyan klasszis, ami mérföldkövet jelentett, de egyrészt nem hibátlan, másrészt Ridley Scott nem sokra ment volt Giger nélkül, viszont a Gigerhez hasonló művészek egyrészt nem nőnek minden bokorban, (harmadrészt az azóta Alien-designe-nak keresztelt lény és látvány már a film előtt megvolt, tehát egy tálcán felkínált ajándékot dolgozott Ridley filmmé) másrészt a Prometheus, és a Covenant egyértelműen mutatják, hogy mit gondolnak az új fókuszcsoportok a klasszikusokról: Ideje tovább lépni és szerintem a Life még mindig jobb továbblépés, mint a fent említett kettő.
Aztán a történet. Legyünk őszinték: az Alienben is "faék" a sztori, de ez egy horror, egy túlélő horror, és mint ilyen szinte stílus jegye az egyszerű háttér történet. Az átlagos közönség rétegnek még sokat kell érnie, mire képes lesz megtéríteni a magas költségvetésű pszichohorrort, gondoljunk Stephen King munkáira. Sok film készült a regényeiből, de a legtöbbet olcsóbb, ismeretlenebb sorozatszínészekkel, kevésbé erős rendezőkkel, és nagyon low budget technikával oldották meg, ott a Köd, a Rózsa vére, Rémkoppantók, a Ragyogás, Kedvencek temetője stb... mind-mind kiváló alapanyagból születtek, nagyon részletes, kidolgozott, árnyalt karakterekkel, kidolgozott háttértörténetekkel, magas feszültségi faktorral, húsbavágó és nem rinyagép drámával. Helyet kap a vallás, a politika, a pszichológia és szociológia kéz a kézben, a misztikum, mágia és a szci-fi is, amellett hogy nem veszíti el a horror jelleget. És mióta vannak meg ezek? És mikor készült el a Carry rendes, nagyköltségvetésű mozi változata? Az "Az" is csak most érett meg a szélesebb tömeg figyelmére, szóval nem hiszem, hogy a Life-ot el lehetne marasztalni azért, mert követi az eddigi mozi trendeket.
A látvány szerintem elég jó volt, legalábbis nem sűrűn jön szembe a nemzetközi űrállomás velem az utcán, akivel mégis, azt meg tudom érteni, hogy unja a banánt, de nincs mitől félni, mert látvány éhségre ott az új transformes, grandiózus jelenetekre meg a fast and furious...
A kerekterek kibontakozásával kapcsolatban meg újfent az jutott eszembe, hogy ez nem egy pszichothriller, de ahhoz képest viszont kielégítő. Úgy viselkednek, ahogy alapvetően elvárnánk ilyen emberektől (masszívan túlképzelt szakemberek, akikben van elég kurázsi ahhoz, hogy ne csak a katedra mögött legyenek okosak, és merészek) pedig nem is kellene elvárni... Hol van az megírva, hogy a személyes életösztönnel szembe menve, gondolva az emberiség sorsára feláldozzák magukat a nagyobb jóért? Ők nem katonák, tudósok, de véleményem szerint a katonáktól sem lehet ezt ennyire természetesen elvárni, hiszen akkor soha nem beszélnénk hősökről, nem igaz? Még az a karakter is, akiről megmutatják, hogy frissen született gyerekével talán neki van a legtöbb veszteni valója, még ő is csak akkor próbál menekülni, amikor már mindenki tudja, hogy ennek a játszmának vége van...
Indoklást szeretnék, hogy miért tartod sótlannak, és íztelennek, mert szerintem csak a szines bőrű pacáknak volt sótlan a lába húsa, mikor az alien csontig csócsálta, és ebből a fazon mit sem sejtett... Vagy amikor Ryan Reynolds alakította karakter haláltusájában még megtesz annyit, hogy elfordul, - ne lássák a többiek, akik bezárva tartják az idegennel, ahogy élve megeszi a belső szerveit. Nem mellesleg az a jelenet igencsak visszahozta bennem az Alientől származó "parazitáktól, belülről, élve felfalástól való félelem faktort.

Macs Ka 2017.06.22. 12:51:24

Számomra az is pozitívum, hogy a film kifejezetten visszafogottan bánt a zsigerek-sérült testek mutogatásával, mert többet hagyott meg a képzeletemnek, hogy felépíthessem magamban a saját selfből eredő félelmet. A lelki szemeimmel is láttam kicsit, nekem mi lenne az, ami teljesen megrémít...?
A dinamika is egész jó volt, hagyott szusszanásnyi szüneteket, és nem tolt állandóan jumpscare-eket, csak ahogy a stílus megkívánja.
Az, hogy maga a lény mennyire ijeszt meg, az valóban ízlés kérdése, de laglább nem lehet elmondani róla, hogy pár óra leforgása alatt harminc centis, max 1,5 kilós űr kukucból, különösebb táplálék bevitel nélkül egy 60 kilós full páncélzatú gyilkológép fejlődik tulajdonképpen a semmiből. (valljuk be, hogy a 8.utasban jóóval előbb meg kellett volna halnia a pasasnak, ha az Alien rendesen belakott a szerveiből, stb...) Az intelligencia szintje és a mozgékonysága adja a húha faktort, Giger Alienje igencsak megszorult volna ezen az űrállomáson, lehetséges, hogy nem jutott volna ki a második vesztegzár alól, ugyanis ezek a srácok KOMOLYAN vették a vesztegzár és biztonsági utsítások szabályrendszerét. (a kisgyerekes koma kivétel, de csak azért, mert hibás döntés miatt, csak a biztonsági főnök tudott a mélyűrbe való kivetésről, szóval... ehh, ennyi azért belefért nekem bénázásból)
Én a 10-ből megadtam volna neki a 8-pontot. Azért csak ennyit, mert túl tolakodónak éreztem benne az önfeláldozást, és amikor megtörtént, akkor volt olyan, hogy tök hiába, és ez bizony a karakter butaságából származott. Azért is csak 8, mert a folytatásért ugyan könyörög, de megbeszéltük filmes barátommal, hogy nem valószínű, hogy hozza ezeket a faktorokat. Nagy spoiler lenne kifejtenem miért, így nem teszem. 8 pont, mert én éreztem, hogy jobban is el tudtak volna távolodni az Alientől, de láttam, hogy nem akarnak, és emiatt felvállaták az összehasolíntgatós kritikákat. Értelmetlennek tartom szorosan összefűzni a két filmet, mert az egyik egy kordonokat átszakító klasszikus, gyerekbetegségektől egyáltalán nem mentesen, ez pedig egy megfelelő válasz arra, hogy van még ebben a típusfilmben kiaknázatlan lehetőség, és potenciál, anélkül, hogy különösebben ráeröltetné magát egy nosztalgia vonatra, amit alapvetően úgyis képtelen lenne normálisan megülni, ellentétben a Prometheussal, vagy Covenant-el.

Arte Peritus 2017.06.22. 15:40:34

@Macs Ka: Azt írod nem érdemes olyan filmről írni, ami nem tetszik! ... :-) Ez jó. :-) Akkor ez alapján, olyan hogy negatív kritika nem is létezhet szerinted? De bizony, hogy KELL olyanról is írni, ami bírálat jellegű. Ettől kritika a kritika.

Nagyon véded ezt a filmet, pedig iszonyúan gyenge. Komoly érveket nem nagyon láttam hozzászólásodban. De nézzük sorban:

A történet érdemeként említed, hogy az űrhajósok szembeszállnak a lénnyel és nem fejvesztve rohangálnak ??? Mos tényleg ... ez érv amellett, hogy ez egy jó film?

Neked a misztikum csúcsa, hogy találnak egy egysejtűt, ami napok alatt fél méteres űrpolip lesz. ??? Nem tudom, te mit értesz misztikum alatt, de ez k*rvára nem az. A misztikum valami olyasminek a továbbgondolását hordozza, amire nincs magyarázat, de ami újabb és újabb kérdéseket vet fel az emberben, miközben valami egészen új dimenziókat, világokat nyit meg előttünk. Ebben az egysejtűben mi a túró a misztikus neked?

Aztán kritizálod a Nyolcadik utas a halált olyan baromságokkal, hogy nem is Scott műve, hanem Gigernek köszönheti. Baromság, Giger kizárólag a jelmez-tervezésben alkotott nagyot, ő találta ki a xenomorfok megjelenését. Ennyi. Máshoz az égvilágon semmi köze nem volt.

Dicséred a látványt is, de ha neked egy szimpla űrállomás ekkora élmény, akkor tapadj rá az ismeretterjesztő csatornákra és elélvezel, annyi fasza űrállomást meg űrhajót láthatsz. :-)

Kérdezed, hogy miért sótlan a Life. Nos, mert az. Nincsenek benne fordulatok, tök kiszámítható az egész, nincsenek rejtélyek, nincsenek érzelmek, nincsenek magaslatok és mélységek az egészben. Uncsi és csak a vizualitásra megy rá.

Végül: a Life -ban látható gagyi mini-űrpolipot az Alienhez méred, az utóbbit lehúzva. Nos, csinálhatunk egy felmérést, hogy hányan tojtak be jobban a xenomorfoktól és hányan az űrpoliptól, de kiszámítható a dolog vége.

A két film összevetése nem akarat kérdése, egyszerűen adja magát, mert annyira koppincs, gyenge kivitelben. Sajnos ez a helyzet. Egyszer nézős mozi, max 4,5 esetleg 5 pontot ér, egy dekával sem többet!

Macs Ka 2017.06.22. 19:41:58

@Lector Oris:
Nem arról van szó, hogy egyáltalán nem érdemes, senkinek, mert pl Fáy András tollából a negatív szó is sokszor többet ér, mint sokaktól a dícséret, hanem azt írtam, hogy Neked nem érdemes, mert jobb cikket írtál olyan témákban amiket láthatóan szerettél. Nevermind.

Nem csak a tény, hogy szembeszállnak, hanem az is, ahogy teszik... Nekem legalábbis nem volt sűrűn olyan érzésem, hogy "Ne menj le a pincébe te hülye p*csa,...".

Például... Már leírtam miért tartom misztikusnak, elég hosszan.

A xenomorfokat, a tojást, a facehuggert, az idegen űrhajó külsejét és belsejét, az óriás humanoidot, (sőt, még a Nostromó néhány elemét is.- ezt már később a filmhez) Mind-mind az ő tervei alapján készültek, és még a film előtt, szóval jah, szerintem ő az atyja az Aliennek, csak épp a filmkészítéshez nem értett, és itt lépett be a képbe Scott. Nem lekicsinyleni akarom az érdemeit, hanem helyére tenni a dolgot, hogy mennyi múlik egy ilyen kivételes művész munkáján, mint Giger, és ezzel érzékeltetni, hogy talán százévente ha születik egy Gigerhez hasonló.

Ez a film az igen közeli jövőben játszódik, nem tudom, hogy mire számítottál, mi fog történni ebben a filmben, ami az "űrhajókat" illeti... Nem mellesleg ez nem egy szimpla űrállomás, hanem a nemzetközi... Ami tudomásom szerint a legnagyobb és leglátványosabb, amit csak készítettek eddig az emberek a Valóságban, ami nem kis eredmény, tekintettel arra, hogy nem természetes közegünk az űr egyenlőre. Kihozták belőle azt, amit ki lehetett hozni. De mondtam, ha nem elégít ki, akkor ott a transformers, asszem megint belerakták a t-rexet is.

Jó, szerintem magaslatnak számít a filmben, hogy sikerül elzárni egy konkrét szelvényébe az ufót az állomásnak, aztán igencsak mélyre lesz a dolog taszítva, amikor az ázsiai férfi mit sem sejtve tönkre teszi ezt a sikert. Durván beledöngöli őket újfent a talajba az ufó, mert nem megengedhető az ilyen baki vele szemben. Rádadásul elég jól megcsinálták azt a részt, amikor szétszáll az űrállomás, és szinte teljesen tönkre megy.

Amit írtam, annak semmi köze ahhoz, hogy ki mitől fél jobban... Ez az aspektus elhanyagolható, mert a legtöbb ember úgysem ugyanattól fél, azonos mértékben azon kívül, hogy vannak sláger cuccok, mint pl a pók, vagy a kígyó. Én pl egyiktől sem, sőt, kiskedvencként tartok itthon évek óta kígyót is, szóval ha meglátok egy óriás anakondát, nem a félelem kapcsol be, hanem az, hogy basszus, de jó lenne egy nagyobb terkó... Ebból leszűrve valaki jobban parázik az Alientől, van akinek viszont jobban betalál mondjuk Stephen King Köd című regényéből készült tv film, amiben az egyik pókszerű lény petéket rak a még élő emberekbe, és onnan ezrével törnek ki, amikor készen állnak... Konkrétan volt olyan hozzászólásom, aki elmondta, hogy ő ezerszer inkább nézi meg az Alient, mint ezt, mert összef*sta magát tőle, ugyanis írtózik a puhatestűektől.

Alapvetően nem húztam le a xenomorphot, csak felhívtam a figyelmet egy eléggé nyilvánvaló bakira. Emellett elismertem érdemeit, nem is egyszer, de aki nem képes kritikus szemmel nézni, az elfogult és az elfogultság torzítja a véleményt, és annak értékét is. Én az év 300 napján elfogult vagyok az Aliennel, azt tartom alfának és omegának, de 65 napon keresztül azt figyelem, hogy mitől lehetett volna jobb, és elismerem, ha csak Alienből állnak a horror műfaj, eléggé egysíkú lenne.

Jared Leto fejtette ki a Mr. Nobody-ban, hogy minden mindennek a másolata csupán, a tömegtermelés szükségszerű hozadéka. Gondolj bele, hány alkalommal lenne részünk egyáltalán filmélményben, ha mindent csak úgy hoznának le, hogy totál egyedi. Jobbat mondok, mikor produkáltál bármit is, az életed folyamán, amit más senki nem tett, vagy mondott már előtted, legalább egyszer? Az ember alapvető természete, hogy másolja elődeit, főleg ha sikeres az előd, (nem is érdemes másolni, ha nem az...) mert többet akar belőle. Mindig többet. És a másolat másolatának a másolata törvényszerűen mindig egy fokozattal lentebbről kezdi, ahogy a fém is elfárad idővel, és a szikla is elporlad ha sokat mossa a víz.

Nem hiszem, hogy a film a védelmemre szorulna, én nem így fogom fel, hanem úgy, hogy megpróbálom más szemszögből nézni. Te rossznak tartod, én viszont kielégítőnek, és ha felmérést csinálsz abból, hogy ki hogy bírálta, vagy dícsérte, arra jutsz, amire mások: Megosztott vízhangja van. Sokaknak tetszett, sokaknak nem, ahogy az Alien harmadik része is tette annó, és ez elvitathatattlan.

Macs Ka 2017.06.22. 19:57:16

Meg alapból érdekelne, hogy mi az, ami miatt szerinted 4,5 pontot ér. Tehát ha ennyire rossznak látod, akkor miért nem 1 pont? Vagy 0?
Ha egy 10-es skálán ez a 4,5, akkor mi a nulla? Az a film, ami el se készült végül?
Általában azért használjuk a számozásos skálákat, hogy átlátható legyen a rendszer, amit pontozunk, de az esetedben ez nem valósul meg, mert asszem csak egyszer dobtál egy dícséret csontot, de után azt is rögtön lejjebb húztad.

Arte Peritus 2017.06.22. 20:01:09

@Macs Ka: Kicsit erőltetett és gáz is, hogy mindig a Tranformeszel jössz, tekintve, hogy egyrészt egy büdös szót sem írtam arról a filmről - sem a posztban, de a hozzászólások közt - másrészt hogy az alacsony színvonal szinonimájaként utalgatsz rá állandóan, amit persze a te elvárásodhoz igazítasz (önkényesen).

Ami a másolást illeti: természetesen NEM másolásokból áll az élet és a filmvilág, furcsa, hogy ezt így látod. Viszont a Life igenis egy másolás-halmaz, mégpedig a Nyolcadik utas a halál gyenge másolata, iszonyú gyenge minőségben.

Abban is tévedsz, hogy az Alien franchise Giger érdeme volna. Ismétlem: bizonyos látványelemekben volt része, de sem a sztorihoz, sem a forgatókönyvhöz, sem a rendezéshez, sem a karakterekhez, sem pedig a jelenetekhez sincs semmi köze. Attól, hogy folyton ennek ellenkezőjét állítod, még nem lesz igaz.

Még annyit: a Life -re hamarosan a kutya sem fog emlékezni - szerintem már a készítők is szívesen elfelejtenék, nem beszélve a szereplőkről - de az Alien filmtörténelem már közel 40 éve. Ennyit arról, hogy mi mennyit ér. :-)

A Life egy fos. Kicsinosított, feltuningolt, neves sztárokkal eladott .... de mégis csak fos. Ennyi. Aki rajong érte, az nézze orrba-szájba, csak egy valamire való filmes blogtól ne várd hogy elájuljon tőle.

Arte Peritus 2017.06.22. 20:03:39

@Macs Ka: megint tévedsz, ebben is. Ha van blog, amelyik rögzített elvárások alapján értékel, akkor az pont a mi blogunk. Íme: filmtress.blog.hu/2016/11/19/szempontjaink

Macs Ka 2017.06.22. 20:35:26

@Lector Oris:
Szerintem a saját elvárásokhoz való igazítás adja az érvelés lényegét - úgy forgatom, ahogy szerintem alátámaszt. Ez a vita. :D

Én csak azt állítottam, hogyha Giger nincs, akkor Alien franchise sincs, viszont ha nincs a film, attól még van Giger és xenomorph is, és az artworkjei, múzeumja, katalógusai is léteznének, csak épp a filmes körökbe nem tör be. Giger már akkor is elismert volt, amikor a 8. utas még csak nedves álma volt bárkinek is.
A te véleményed se lesz igaz, attól, hogy mondogatod :D... De jó, belemegyek a játékba. Akkor nem számít Giger. Vedd a 8. utast, és vegyél ki belőle mindent ami Giger. Nézd a sztorit, miből áll? Idegen űrhajón, idegen életforma kinyírja a legénységet, a hajó felrobban... Hát ez valóban magasröptű. Jóval magasabban száll, mint a Life. A rendezést aláírom, valóban jobb. A karaktereket nem. Engem idegesít a két szerelő karakter a kicsinyességük miatt, a másik női karakter a sipítozás miatt, a kapitány, aki mit sem foglalkozik a legénysége többi tagjának életével, meg van rémülve és vissza akar jutni a hajóra, ennyi. Ripley az egyetlen szerethető karakter, aki teljesít amikor lélekjelenlétről van szó. Asht tartom a második legjobbnak, hiszen ő csak egy gép, aki a társaság kapzsiságát, távolságát és érdekhajhászását képviseli és saját tettei miatt nem lehet felelősségre vonni.

Médium vagy talán, aki megmondja a jövőt? Elmondanám, hogy az Alient sokáig hanvában holt elképzelésnek tartották, és miből lett a cserebogár...

Macs Ka 2017.06.22. 20:39:29

Olvastam a szempontrendszert, de nálad nem olvastam, hogy mire mennyit adtál, szóval marad a véleményem, hogy nem tudom mire adtál 4,5 pontot. Mire adtál ennyi pontot? Mi az ami 1 pontot ér, mi az ami felet? Mi az ami semmit? - mert ha mindenre 1 pontot adtál, az 6 pont, de ez csak 4,5, szóval lennie kellett valaminek ami semmit nem ér. Én ezt kérdeztem, hogy mi az?

Arte Peritus 2017.06.22. 21:22:36

@Macs Ka: Ok, akkor a gyengébbek kedvéért :-)

Alaptörténet és forgatókönyv: 0 pont (a másolás miatt)
Színészi játék: 0,5 pont
Szórakoztató érték és rendezés: 1 pont
A látványelemek színvonala: 1 pont
Hitelesség, történethűség, logika: 1,5 pont
Összhatás: 0,5 pont

Arte Peritus 2017.06.22. 21:25:35

@Macs Ka: Ami az Alien kontra Life -ot illeti, akadémikus a vita. Nagyságrendekkel jobb természetesen Ridley Scott filmje. És nem Giger miatt az biztos. Sokat hozzátett a xenók kivitelezésével, de nyilván nem ettől olyan jó az egész.

Hogy akkor mitől? Erről már van egy posztunk, itt: filmtress.blog.hu/2017/01/05/az_alien_filmek_es_rangsorolasuk

Macs Ka 2017.06.22. 21:27:20

Készíthetsz róla felmérést, hogy hányan tudnák ezt leszűrni az alapján amit fent írtál. Na szép estét!

Arte Peritus 2017.06.22. 21:29:01

@Lector Oris: ... ja még annyit: mivel 5 szempontunk van (a hatodik csak kiegészítő pontozási lehetőség), simán adható úgy is 4,5 pont, hogy semmire nem adunk nullát! :-) legalábbis matematikailag. De most véletlenül ráhibáztál, mert az egyik szempontra valóban nem adtunk pontot, viszont az összhatásért adtunk egy felet. Ezt azért kapta, mert szerintem jó érzékkel csinálták meg a befejezést (és az utolsó 15 perc átlag feletti).

Arte Peritus 2017.06.22. 21:29:50

... amúgy szép estét neked is! :-)

Kávészünet blog · http://kaveszunetben.blog.hu/ 2017.07.01. 19:51:58

A Life nagyon közepes film, semmi nem ösztönzi arra az embert, hogy egyszer is valaha újranézze.
süti beállítások módosítása